O podjetju

 

podjetje ROTAL JV proizvodnja in trgovina d.o.o.
skrajšano ime ROTAL JV d.o.o.
sedež Dole 11a, 1273 Dole pri Litiji
ID za DDV SI73859354
matična številka 5873401
telefon 01/897 21 55
transakcijski račun SI56 0202 3001 5506 331 pri NLB d.d.
internet / email www.rotalgume.si
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript.

 

DOMEN J. VRTAČNIK

V podjetniškem intervjuju predstavljamo mladega Domna Vrtačnika, ki je na Dolah pri Litiji pred štirimi leti prevzel vodenje podjetja Rotal gume. Ukvarjajo se predvsem z obnovo avtoplaščev oziroma gum.

Domen izhaja iz podjetniške družine in je v posel vpet že od malih nog, saj je od otroštva je spremljal očetovo podjetje. Aktivno je v podjetju pričel sodelovati takoj po končanem študiju managementa leta 2007. Oče je še danes njegov mentor in aktivno spremlja delovne procese v podjetju.
Čeprav so Dole od Litije oddaljene 30 kilometrov, večjih težav zaradi odmaknjenosti kraja ne vidi, saj pravi, da se nahajajo na takšnem območju, od koder lahko v roku ene ure oskrbijo praktično vsa večja mesta po Sloveniji.

Pri proizvodnji uporabljajo surov kavčuk, ki je tehnološko zelo nepredvidljiva surovina, zato je velikega pomena konstantno optimiziranje delovnega procesa. Inovativnsot se po njegovem mnenju kaže predvsem v tehničnih izboljšavah obnove gum. Stroji so dandanes izredno napredovali, procesi so vodeni računalniško, kar zahteva tako obširno znanje na področju elektro-inženiringa kot široko kemijsko poznavanje.

V podjetju je trenutno zaposelnih 7 ljudi, ki izhajajo iz lokalnega okolja, sodelujejo tudi z zunanjimi delavci, v prihodnosti pa nameravajo zaposlovati še dodatne sodelavce.
Domnu smo zastavili vprašanja o njegovih izkušnjah v poslovnem svetu.  


Kaj vas je navdihnilo za lasten posel?

Navdih je v mojem primeru dokaj preprost, saj nadaljujem družinsko podjetje. Dejavnost me izredno veseli, gre za zelo dinamičen posel, poln turbolenc, saj je trg gum ne samo v Sloveniji, pač pa po celi Evropi izjemno natrpan.

Ob nedavnem obisku sejma v Bologni sem spoznal, kako Evropa poudarja ponovno uporabo že izrabljenih gum. Pri nas pa se obnašamo skrajno razsipniško, ker ljudje menijo, da obnovljena guma ni kvalitetna, kar pa ne drži. To je posledica zastarelega mišljenja, ko še ni bilo »high-tech« tehnologije, s katero se ukvarjamo mi. Naj omenim, da smo edino podjetje v Sloveniji, ki se ukvarja z obnovo avtoplaščev za osebne avtomobile.

Kakšno vlogo je imela podjetniška VEM točka v Litiji (oziroma Center za razvoj Litija) na vaši poslovni poti – ste že kdaj sodelovali?

Center za razvoj poznam že vrsto let. Imeli smo nekaj sestankov glede sodelovanja za finančno pomoč, vendar zaradi obsežnosti investicije do realizacije ni prišlo.

Katera izkušnja v poslovnem svetu vas je največ naučila oziroma najbolj obogatila?

Najpomembnejša izkušnja, ki sem jo imel, mi je odprla oči, da je potrebno biti v poslovnem svetu izjemno prijazen do strank. Slovenski trg je v prijaznosti do strank nekje na začetku. Opažam, da je napredek, vendar ne v takšni meri, kot je drugje po Evropi.

Govorim o prijaznosti, ki jo lahko daš, če sam to zares čutiš. Ne govorim o lažni prijaznosti, ki je šla po nekaterih državah, posebno v ZDA tako daleč, da praktično ne čutiš razlike med pravim in lažnim odnosom.

Kakšna je vaša formula za uspeh in kakšno je vaše poslovno vodilo?

Formula za uspeh je natančnost in odzivnost. Vsa kar delaš moraš po mojem mnenju opraviti natančno in vsem, s katerimi posluješ, moraš zagotoviti hitro odzivnost.

S čim se razvijate, kako skrbite za lasten razvojni proces?

Večino časa posvečam kakovosti izdelkov. Poleg tega skrbim, da vsako leto trgu ponudim nove produkte, kot so nove dimenzije gum in novi profili. Tako povečujem trg in tudi delež kupcev, ki jim ekologija v vsakdanjem življenju veliko pomeni.

Zakaj so po vašem mnenju podjetniki pomembni za družbo?

Pomembni so zato, ker ustvarjajo dodano vrednost. Ker širijo dobrobit družbe in ustvarjajo nova delovna mesta, se posebej na podeželju, kjer le teh primanjkuje.  

Kako razumete povezavo podjetnika z lokalnim okoljem - se čutite vpeti vanj in na kakšen način ste aktivni na področju družbene odgovornosti?

Povezavo z okoljem čutim predvsem v nudenju delovnih mest lokalnim prebivalcem. S tem ohranim ljudi, da ne odidejo iz podeželja, posredno pa se s tem ohranjajo bistveni elementi potrebni za življenje, kot so šole, vrtci, pošta, trgovina in javni prevozi.

Kaj bi svetovali nadebudnim podjetnikom, ki začenjajo svoje prve podjetniške korake?

Dobra zamisel oziroma ideja je poglavitna stvar. Potem pa seveda finančna injekcija, ki jo sicer ni lahko dobiti, a vendar nič ni nemogoče. Potrebno je predvsem veliko poguma.

Kakšen je vaš pogled za naprej – kakšna bo vaša smer razvoja in rasti?


Poleg obstoječega programa obnove zimskih avtoplaščev, je plan usmerjen tudi v obnovo kamionskih gum. Veliko pozornost zadnje pol leta posvečamo distribuciji novih letnih gum iz Danske, kjer smo pridobili pogodbo o eksluzivnosti prodaje na slovenskem trgu. Priložnosti za razvoj vidim predvsem v internetni prodaji, preko katere imamo vsakoletno povečanje za skoraj sto odstotkov. Računamo tudi na nove zaposlitve v podjetju.

RCL Litija